Forum MotoGrupa Limanowa
Motocykle , Stunt - forum motocyklistów z okolic Limanowej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Smarowanie na kole
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MotoGrupa Limanowa Strona Główna -> Garaż/Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokuba
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wa

PostWysłany: Wto 13:57, 05 Lut 2008    Temat postu: Smarowanie na kole

Tak jak proponowałem , powstał nowy temat o smarowaniu na jednym kole , przeniose tu poprzednie posty związane z tym tematem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motokuba
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wa

PostWysłany: Sob 13:59, 02 Lut 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:04, 05 Lut 2008    Temat postu:

motocykl nie musi miec suchej miski zeby sie nie zacierał , system smarowania jest tak skonstrułowany ze zasysa olej z najnizszego miejsca... , stawiając motocykl na koło olej automatycznie przelewa sie nam w strojnę skrzyni... wszystko zalezy teraz od tego w którym miejscu mamy smoka i czy po postawieniu na koło będzie on "ssał" olej , w Honda w niektórych przypadkach umieszcza smoka w skrzyni przez co mamy wieksze bezpieczenstwo, ale niezawsze to wystarcza dlatego dolewamy oleju... , jest to temat skąplikowany poniewaz w kazdym motocyklu mamy zastosowane różne rozwiązania... w niektórych nie trzeba nic robic , w innyc dolac troche oleju , w jeszcze innych popracowac nad kształtem miski olejkowej i smoka... . Natomiast niezrozumiałe jest dlamnie dolewanie oleju do skrzyni w 2takcie (ponad stan) jak wiemy 2takt ma oddzielne smarowanie skrzyni ,a oddzielne smarnowani cylindra wału itd... , mamy tu zastosowane łozyska , a nie panewki do których pracy niezbędny jest olej... . Dolewając oleju do skrzyni ponad stan podowduje ze olej w skrzyni robi większe cisnienie które negatywnie wpływa na uszczelki , simeringi . Motor zaczyna sie "pocic" . Mysle ze gdybys nie dolewał oleju to wymiana simeringów była by zbyteczna...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
thedarklord
wsk-owiec



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: limanowa

PostWysłany: Nie 21:01, 27 Sty 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:05, 05 Lut 2008    Temat postu:

e co ty ja z tego co wiem to wlasnie do cbr'ek i innych wiekszych scigaczy jak sie chce je do stuntu przerobic to sie albo leje wiecej oleju albo miske olejowa sie przerabia. A o tym dolewaniu oleju to wiem jeszcze od Byka bo mi kiedys mowil ze wlasnie se zatarl gs'a bo nie dolal oleju a nie przerobil smarowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATTI(R)
kasztanek



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: on się tu wziął???

PostWysłany: Pon 23:27, 28 Sty 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:07, 05 Lut 2008    Temat postu:

chłopaki nie powinno się wlewać oleju ponad stan... ale to są tylko zasady...
przerobisz taką miske olejową i potem sam nie wiesz ile trzeba wlać tego oleju i co??? Do smx nie trzeba dolewać oleju. Skrzyni nie zatrzesz, przecież nie jezdzisz na tym kole kilometrów


P.S. jak chcecie mieć sprzęt nie do zarżnięcia to polecam YAMAHE XT 600


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
thedarklord
wsk-owiec



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: limanowa

PostWysłany: Wto 12:00, 29 Sty 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:08, 05 Lut 2008    Temat postu:

no w cbr900rr nie ale w 600rr juz tak bo nawet wchodzilem na forum ostrej jazdy i tam byl raz temat jak przerobic smarowanie w cbr 600rr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATTI(R)
kasztanek



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: on się tu wziął???

PostWysłany: Wto 23:57, 29 Sty 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:09, 05 Lut 2008    Temat postu:

XT 600 też ma suchą miske. Ja myśle ze każdym motorem można który ma miske olejową...
Miske można przerobić zwęzić ją i pogłębić, smoka wydłużyć. Z miski zrobić coś podobnego do butelki i smarowanie jest zawsze. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motokuba
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wa

PostWysłany: Sob 14:01, 02 Lut 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:09, 05 Lut 2008    Temat postu:

matti... jak wiesz silniki motocyklowe są bardzo zwarte i niezawsze na takie zabiegi jest miejsce Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATTI(R)
kasztanek



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: on się tu wziął???

PostWysłany: Sob 15:04, 02 Lut 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:11, 05 Lut 2008    Temat postu:

Wszystko było by OK z tym smokiem bardziej oddalonym do skrzyni biegów gdyby nie to że mieszkamy w górach. Zjeżdżając z góry olej przepłynie na drugi brzeg misy i już nie ma smarowania. Najlepiej zrobić taką mise żeby była głębsza niż szersza. Myślę że na tyle to w motorze jest miejsca...
Można też zrobić przegrodę w misy żeby olej nie zlewał się cały na jeden brzeg. No jeśli mamy motor z suchą miską olejową to nie mamy problemu, chyba że jeździmy na kole z kontem ponad 90 stopni, a to nie wchodzi w gre.

Myślę że w tak małej skrzynce biegów nawet mała ilość oleju ponad stan może zagrażać uszczelniaczą. Thedarklord sam widziałeś co się z tym zimeringiem stało, czy jest przetarty czy wywalony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MATTI(R) dnia Sob 15:05, 02 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motokuba
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wa

PostWysłany: Sob 17:15, 02 Lut 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:12, 05 Lut 2008    Temat postu:

albo robiąc np długie stoppie tez mozemy sobie wtedy zatrzec moto , 100 ml niby nieduzo ale jednak... Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek44
simak



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: chaos_group

PostWysłany: Pon 19:47, 04 Lut 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:13, 05 Lut 2008    Temat postu:

Z tego co podsłuchałem w róznych rejonach zamknietego i w serwisach: CBR f1 smok usadowiony w tylniej czesci misy (praktycznie nie do zatarcia po dolaniu 200 ml olej) f2 to samo. W f3 pojawia sie juz problem w postaci doalnia wiecej oleu (jakies 500 ml do 1litra). CBR 900 jak mówił Ordi (każdy chyba wie kto to) lej do silnika 1 litr wiecej. Chcesz miec niezniszczalna cbr przerób pompe zeby smarowało i wałki na głowicy. Jednak w praktyce nie jest to potrzebne, najwiekszym bólem sa PANEWKI. Przy stopkach widziałem osobiscie jak niektórzy (Winiu, Lulu) gasza silniki w momencie podniesienia (podobno po to zeby uderzenie oleju nie rozjebało tłoków). Z kolei Tomek 600 wogóle nie gasi silnika a leci na przednim wiecej niz 100 metrów. Mysle ze dolewanie oleju nie ma wiekszego wpływu. Jasne ze nie powinno sie tego robic bo gdyby mozna było to po cholere ta miarka czy lusterko Smile Jednak najlepszym rozwiazaniem jest dolewanie oleju niz wymiana wału korbowego ;p. Co do singli 4t to taki motocykl jest praktycznie nie do zatarci na kole. Inne rozwiazanie smarowania i tylko jedna panewa heheh poza tym taki motocykl i silnik to wyczynówka (przystosowany do ciezki warunków)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motokuba
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wa

PostWysłany: Wto 13:22, 05 Lut 2008
PRZENIESIONY
Wto 14:15, 05 Lut 2008    Temat postu:

Widze ze Bartkowi szczegulnie przypadły go gustu Hondy , ciekawy temat ale tak jak mówiłem kazdy motocykl mam inne rozwiazania...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motokuba
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wa

PostWysłany: Wto 14:22, 05 Lut 2008    Temat postu:

a wracając do Hondy cbr 900 rr fireblade to zeczywiscie jest ona nie do zajechania , 2 pompe oleju zakładamy wtedy gdy robimy naprawde długie gumy . Z tego co słyszałem to nawet starsza wersja 900ki (SC28) sa bardziej niezawodne od nowszych maszyn . Zapraszam na ta strone mozna sobie tutaj conieco poczytac: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATTI(R)
kasztanek



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: on się tu wziął???

PostWysłany: Wto 15:21, 05 Lut 2008    Temat postu:

cbr- cały bartek rymarczyk...
gdzieś to widziałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATTI(R)
kasztanek



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: on się tu wziął???

PostWysłany: Wto 15:26, 05 Lut 2008    Temat postu:

Mi się podoba honda hornet 600, ale droga dziwka jest Evil or Very Mad
jak by się dało zrobić coś bardzo podobnego do hornetki z cbrki f1/f2...
Ciekawe czy by taniej to wyszło i czy coś takiego da się zrobić?
Jakie to ma wady i zalety?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motokuba
Administrator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: L-wa

PostWysłany: Wto 17:32, 05 Lut 2008    Temat postu:

to moze gsx-r 750 olejak , Bartek mówił mi ze jest troszke zacieszki , ale co do smarowania to wystarczy tylko zrobic taki jeden myk z odmą , wiadomo ze w orginalnych plastikach wygląda staro i niemodnie , ale po przerubkach na streeta mi sie bardzo podoba Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MotoGrupa Limanowa Strona Główna -> Garaż/Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin